Incredible video .. A lioness accompanies a young calf in a reserve in Africa

للمتنزهات الوطنية في تنزانيا مقطع فيديو على “تويتر“، يظهر لبؤة تمشي إلى جانب عجل بري صغير، في محمية “سيرينجيتي”

وفي حديث لشبكة “بي بي سي”، وصف المتحدث باسم هيئة الحدائق الوطنية في تنزانيا، باسكال شيلوتيت، الفيديو بأنه يجسد “تفوق غريزة الأمومة على روح الافتراس”.

وتحتاج الأسود البالغة التي تتمتع بصحة جيدة إلى استهلاك ما بين 11 إلى 16 رطلا من اللحوم يوميا (ما بين 5 إلى 7.5 كيلوغراما)، حسبما ذكرت صحيفة “ديلي ميل” البريطانية.

وعلّق رواد مواقع التواصل الاجتماعي على الفيديو الغريب، حيث خلص بعضهم إلى أن سلوك اللبؤة يرجع إلى خطأ في التمييز، أو نوع من المشاعر المتضاربة، التي قد تتشكل لدى الحيوانات إن ضاع أحد أبنائها.

آخرون اعتبروا الفيديو مثالا على انتصار روح التعاطف في عالم الحيوان، وتراجع غريزة البقاء والقتل.

“>

The official Tanzania National Parks account posted a video on Twitter, showing a lioness walking alongside a small wild calf in the Serengeti Game Reserve.

In an interview with the BBC, a spokesperson for the Tanzania National Parks Authority, Pascal Chilotet, described the video as embodying “the superiority of maternal instinct over the spirit of predation”.

And healthy adult lions should consume between 11 and 16 pounds of meat per day (between 5 and 7.5 kilograms), according to the British newspaper “Daily Mail”.

The pioneers of social networking sites commented on the bizarre video, with some of them concluding that the lioness’s behavior is due to an error in discriminating, or some sort of conflicting feelings that can form in animals if the one of his sons is lost. .

Others saw the video as an example of the triumph of compassion in the animal world, the decline of the instinct to survive and kill.

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *