From Shabwa, the Arab coalition announces the launch of Operation “Freedom of Yemen”

العميد تركي المالكي، في مؤتمر صحفي في محافظة شبوة: “يسعدني أن أعلن عن انطلاق عملية حرية اليمن السعيد”، مؤكدا أنها انطلقت صباح اليوم في المحاور والجبهات كافة.

وأضاف “أن هذه العملية ليست عملية عسكرية بالمصطلح العسكري، أي الحرب، بل أن تنقل اليمن إلى النماء والازدهار، مؤكدا أن الشعب اليمني يستحق الحياة ولديه الكثير من المقومات التي لم تستغل”، مشيدا بتاريخه وحضارته.

وأكد أن العملية مرحلة حاسمة أن ينتقل اليمن بعد أن يتطهر ترابه إلى التنمية والرخاء.

وأضاف أن كثيرا من التضحيات بذلت من أبناء المحافظة من أجل تحريرها من قبضة الحوثي، معربا عن شكره أيضا للقوات اليمنية وألوية العمالقة لما بذلوه في تحرير المحافظة.

وأكد أن شبوة جمعت اليمنيين في مرحلة حاسمة من الصراع مع الميليشيات الحوثية.

وشارك في المؤتمر الصحفي، محافظ شبوة، عوض العولقي، حيث أعرب عن شكره للقيادة السياسية في بلاده وللتحالف العربي بقيادة السعودية ودولة الإمارات العربية المتحدة وإلى قيادة ألوية العمالقة.

واعتبر أن دحر ميليشيات الحوثي من المحافظة “يوم عظيم سينحت في صفحات التاريخ بأحرف من ذهب”، مؤكدا تحرير كامل تراب المحافظة من عناصر الميليشيات الانقلابية.

وقال إن التحالف العربي كان شريكا حقيقيا في تحقيق هذه الانتصارات.

وكان العميد تركي المالكي وصل في وقت سابق إلى محافظة شبوة، بعد ساعات من إعلان ألوية العمالقة تحرير جميع مديريات شبوة من ميليشيات الحوثي الانقلابية.

“>

“I am happy to announce the launch of Operation Happy Freedom of Yemen,” Arab coalition spokesman Brigadier Turki Al-Maliki said at a press conference in Shabwa governorate, stressing that it had been launched this morning on all axes and on all fronts. .

He added: “This operation is not a military operation in the military sense, i.e. war, but rather to bring Yemen towards development and prosperity, stressing that the Yemeni people deserve life and has many ingredients that have not been exploited, “he added. its history and its civilization.

He stressed that the process is a critical step for Yemen, once its soil has been cleaned, to move on to development and prosperity.

He added that many sacrifices have been made by the people of the province in order to free them from the grip of the Houthis, also expressing his thanks to the Yemeni forces and the giant brigades for their efforts in liberating the province.

He said Shabwa brought the Yemenis together at a crucial stage in the conflict with the Houthi militias.

During the press conference, Shabwa Governor Awad Al-Awlaki attended the press conference, where he expressed his thanks to his country’s political leaders, the Saudi-led Arab coalition and the United Arab Emirates, and in the leadership of the Giant’s Brigades.

He said defeating the Houthi militias in the governorate is a “great day that will be etched in the pages of history with letters of gold”, underlining the liberation of the entire governorate from elements of the coup militias.

He said the Arab coalition was a real partner in securing these victories.

Brigadier Turki al-Maliki had arrived in Shabwa governorate earlier, hours after the Giant Brigades announced the liberation of all Shabwa districts from the Houthi coup militia.

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *